Spirituality

iF You want to become FREE you landed in the right place.

“ Cine moare înainte să moară, nu mai moare când moare.”

Translate

Câteva cărți deosebite pe care le recomand cu căldură;

Le puteți vedea pe site.urile Editurii PROXIMA MUNDI & Editurii FOR YOU :

Transformări planetare 2012-2030 -- Mesaje de la Fondatori (Sal Rachele) ,

Pământul se trezește: Profetii 2012-2030 (Sal Rachele și Fondatorii) ,

Viața la Frontiera Cunoașterii (Sal Rachele) ,

Conexiunea Lyra/Pământ (Brad Johnson și Conștiița Colectivă a Sufletelor Lirane) ,

Femeia interzisă vorbește - Conversații cu Maria Magdalena (Pamela Kribbe),

Istoria reală a Pământului (Sal Rachele) .



joi, 14 octombrie 2010

Tipuri de Inteligență și Caracteristicile Supradotării


1.  Instinctuală
Este o forma de inteligenta comuna fiecarei specii, imprimata genetic si cu care toti ne nastem. O observam in obiceiuri care uneori ne contrariaza propria logica, dar pe care nu le putem controla, ca de exemplu aversiunea fata de serpi sau paianjeni a multor oameni.

2.  Inteligența intuitivă
Inteligenta intuitiva este abilitatea de a invata lucruri complexe si de a rezolva probleme dificile la nivel subconstient. Acest tip de inteligenta asigura adaptarea la un mediu nou si necunoscut, invatarea din mers a unei limbi sau abilitatea de a supravietui in imprejurari confuze si haotice. Acest gen de inteligenta este deseori mai bun in rezolvarea problemelor complexe decit inteligenta logica senzoriala.

3.  Inteligența senzorială
Abilitatea de a conecta logic diferite cunostinte sau fapte ne da si posibilitatea de a a descoperi noi reguli si de a gindi metodic. Apare cu precadere la etape mai mature in cresterea copiilor. Aceasta categorie este in general definita ca inteligenta, deoarece se datoreaza gindirii constiente, in timp ce alte tipuri de inteligenta scapa deseori analizei psihologice. Inteligenta senzoriala este frecvent folosita pentru depistarea relatiilor si detaliilor de gindire lineara, si este folosita pentru a lista caracteristicile de gindire si personalitate ale copilului supradotat.

O listă de caracteristici este cea care urmează:
·   foloseste un vocabular bogat si adecvat
·   este eficient in comunicarile verbala si scrisa
·   are un bagaj de lectura bogat,de regula preferind carti pentru adulti. Doreste sa discute materialele citite
·   are un interes deosebit pe cite o arie in care gaseste motivatie si pasiune
·   consuma timp pentru pasiunea proprie si pentru proiecte speciale
·   are rezultate scolare deosebit de bune pe anumite directii de studiu
·   isi da seama de proportia de bine sau rau dintr-o activitate si gaseste cai de optimizare a acelei activitatii
·   descopera valente noi la idei vechi
·   are o memorie deosebita pe ariile de interes si stapineste repede conceptele si abilitatile de baza
·   nu are rabdare cu procedurile de rutina si cu activitatile automate
·   pune intrebari penetrante, in particular la nivelul cauzelor si motivelor
·   gasete placere in activitati intelectuale, cum ar fi gasirea de raspunsuri corecte sau puzzles
·   recunoaste repede relatii
·   ii plac structurile, ordinea si consistenta
·   arata virtuozotate si are multe hobby-uri
·   gindeste critic ,este sceptic si evalueaza prin teste cu ajutorul carora acopera toate posibilitatile de ameliorare
·   este plin de umor
·   gindeste inafara eului propriu
·   este interesat de ceea ce este bun sau rau, drept sau nedrept
·   invata rapid
·   poate sa-si concentreze atentia un timp indelungat
·   este foarte sensibil
·   sint perfectionisti
·   traieste cu sporita intensitate experientele
·   are sensibilitate morala
·   prezinta o curiozitate neobisnuita
·   foarte perseverent in ariile proprii de interes
·   este plin de energie
·   prefera compania celor mai in virsta
·   citeste devreme si este avid de cunoastere
·   foarte creativ
·   are tendinta de a contesta autoritatea
·   are abilitati in folosirea numerelor
·   rationeaza bine, fiind un bun ginditor
·   are multe idei de impartit cu altii
·   stralucit ginditor, insa distrat si neatent cu detaliile neimportante
·   deosebeste cu usurinta detaliile importante si relevante de celelalte
·   ofera raspunsuri neobisnuite si neasteptate la probleme
·   poate atinge niveluri inalte de gindire abstracta
·   isi comunica eul prin mijloace variate (verbale, kinestetice, limbajul corpului, etc)
·   aduna o mare cantitate de informatii in domeniile de interes
·   isi aminteste rapid fapte
·   este frecvent perceput de altii ca lider
·   este cooperant in grupuri
·   accepta responsabilitati
·   se adapteaza cu usurinta la situatii noi
·   este increzator in colegi si candid in opiniile despre oameni
·   ii plac schimbarile
·   cere putina directionare din partea profesorilor
·   este mai interesat de raspunsuri la intrebari de tipul “cum” si “de ce” decit la alte tipuri de intrebari
·   poat lucra independent mult mai devreme decit altii
·   sint deseori diagnosticati ca hiperactivi
·   sint interesati de lucruri neobisnuite
·   dovedesc interes deosebit pentru activitatile intelectuale
·   percep cu usurinta asemanarile, diferentele si anomaliile
·   deseori ataca materiale complexe, descompunindu-le in parti componente mai simple si analizindu-le sistematic
·   sint ginditori fluenti, capabili sa genereze posibilitati, consecinte sau idei inrudite
·   gindesc flexibil, abordind o problema in mai multe feluri
·   sint originali si deseori neconventionali in rezolvarea problemelor
·   pot gasi relatii intre obiecte, fapte sau idei neinrudite
·   sint apti de intelegere complexa
·   construiesc deseori ipoteze de genul'dar daca'
·   sint sensibili la frumos si atrasi de valorile artistice

IDENTIFICAREA COPIILOR SUPRADOTAȚI
Einstein a vorbit la patru ani si a citit la sapte ani
Isaac Newton a luat note slabe in scoala primara
Cind Edison era copil, profesorii lui i-au spus ca este prea prost ca sa invete ceva
Un editor de ziar l-a concediat pe Walt Disney pentru ca nu avea destule idei
Profesorul de muzica al lui Caruso i-a spus ca nu poate cinta, deoarece nu are pic de voce
Lev Tolstoi a fost dat afara din facultate.
Luis Pasteur a fost considerat mediocru la chimie cind a terminat Royal College
Winston Churchill a rămas repetent în clasa a șasea.

MITURI DESPRE COPII SUPRADOTAȚI
Sunt crema clasei
Nu neaparat. Uneori pot prezenta diverse tipuri de dizabilitati in invatare ce pot ramine nedescoperite la inceput. In acest caz , odata cu trecerea timpului le vine tot mai greu sa exceleze in invatare.

Sunt atât de deștepți încât se descurcă cu sau fără programe speciale
Aparent se descurca bine de unii singuri, dar se pot plictisiti si nu vor mai respecta regulile. Aceste tendinte se pot accentua odata cu inaintarea in virsta , cind sarcinile devin mai complexe.

Supradotati si talentati inseamna acelasi lucru
Nu necesar, nu exista nici o regula de corelare intre acestea. Se fac diferentieri mari intre “supradotat academic”, “supradotat intelectual”, “talentat” si altele. Copiii supradotati necesita curricula diferentiata si programe educative flexibile, intr-un mediu intelectual special. Orice copil poate trece prin programe imbogatite, insa supradotatii si talentatii au nevoi educative diferite si cer programe educationale diferite.

Trebuie sa treaca prin scoala impreuna cu generatia lor
Este adevarat ca supradotatii trebuie sa interactioneze social cu cei din propria generatie, insa virsta lor cronologica nu corespunde cu virsta lor mentala, care poate fi mult mai mare. Sa pui un copil supradotat in aceeasi clasa cu alti copii cu virsta mentala mult mai mica decit a lui este un chin si o tortura pentru acel copil.

Supradotarea este ceva de invidiat
Marea majoritate a copiilor supradotati se simt neintelesi si izolati. Deseori sunt respinsi de catre societatea colegilor din cauza gusturilor si opiniilor lor prea adulte. Aceasta poate crea probleme psihice specifice, cum ar fi ADHD/ADD sau altele ce au o incidenta mai mare la copiii supradotati decit la ceilalti copii.

Acesta este un motiv în plus pentru care copii supradotați cer o atenție specială.